Metòde Científic

1. METÒDE CIENTÍFIC

El metòde científic es compón d'aquestes fases:




Una hipòtesi confirmada s'anomena llei i s'acostuma a expressar en llenguatge matemàtic. Un cojunt de lleis s'inclouen en un sistema coherent de coneixements anomenats teoria.




LES MAGNITUDS FÍSIQUES 

S'anomenen magnituds físiques les propietats dels cossos qu podem mesurar i el resultat de les quals podem expressar mitjançant un valor numèric.

 S'expresa a partir d'un valor (nombre) i una unitat (símbol).

Els científics segueixen un el sistema internacional d'unitats (SI), en el qual s'estableixen un conjunt d'unitats anomenades fonamentals, on les obtingudes a las unitats fonamentals s'anomenen derivades.

LA PRECISIÓ D'UN INSTRUMENT DE MESURA.

La precisió d'un instrument de mesura és el valor mínim de la magnitud que pot apreciar. Com més precís és un instrument, més " fines " són les divisions de a seva escala.


LA NOTACIÓ CIENTÍFICA

Qualsevol membre escrit mitjançant notació científica canta de la part entera escrita amb una sola xifra, seguida per la part decimal i una potencia 10, on pot ser negativa o positiva segons els llocs que expresi a la dreta o a l'esquerra de la coma decimal. 

Hem trobat vídeos molt interesants, on també ho explicant de una forma molt divertida, com per exemple aquests: 









2. APLICACCIÓ DEL METÒDE CIENTÍFIC.

El metòde científic es pot aplicar en molts llocs, on per exemple a classe em estat practicant problemes o els resoldre'n gracies al metòde científic, on un d'ells es aquest:


4. Una persona té 80 pulsacions per minut. Quant temps dura, en segons, una pulsació? 

On aplicant teoríes explicades a classe ens ha donat aquest resultat. 




Hem tret la conclussió que si passem un minuts a un segons i ho dividim per les pulsacions que fem en aquell minut ens dona el segons que dura una pulsació. 

PRACTIQUES DEL LABORATORI.

També vam realitzar unes practiques seguint el mètode científic utilitzant magnituds i unitats. On vam proposar hipòtesis, i las vam intentar resoldre. On aquí tenim 3 exemples.



L'hipòtesis en aquests cas es saber el perqué dona resultats de volum diferents en cada mesura. On hem tret la conclussió que per la precissió de cada instrument el volum pot variar.

Per aixó els cientifics, a l'hora de fer un experiment en diferents precissions, fan una mitjana de tres resultats perque el resultat final, que en aquests cas es el volum d'una gota es vagi aproximant al resultat exacte.

En aquests cas hem demostrat que la densitat és una magnitud especifica perquè és independent de la quantitat de substancies mesurades.



Aquí hem tret la conclussió que la densitat com a referent especifica serveis per identificar diferents substancies.

On hem trobat un vídeo on ho explica millor.  http://www.youtube.com/watch?v=t9vChR_CPQg 

On finalment hem trobat un altre vídeo realaccionat sobre la densitat d'aquestes substàncies, aquest experiment té una característica molt important. es que el resultat es pot  trobar moltes conclussions fàcilmen ja que el resultat es veu visualment. 

http://www.youtube.com/watch?v=6IElR2OJtu8





En educació física també l'hem aplicat ja que al hora de saltar a corda analitzavem els resultats, on despres vam crear unes hipòtesis i les vam comprovar. On a continuació ho teniu.

1. PLANTEGAMENT DEL PROBLEMA:

Estem al gimnàs i observem que hi a gent que es recupera mes ràpid que de altre al hora de fer una activitat física.

2. FORMULACIÓ D'HIPÒTESIS:

- Les noies es cansen més que els nois, llavors triguen més a recuperar-se.

3. DISSENY D'EXPERIMENTS:

El professor de educació física un dia ens va donar un paper amb una quadricula, i ens va dir que el que teníem que fer es fer tres activitats i en cada activitat contar les pulsacions fins arribar el repòs que es el primer que aviem fet, mentres que ho anàvem fent ens anàvem adonant que avia gent que li costava mes i de altres es recuperen mes ràpids i ens vam fixar que els que es recuperaven mes ràpid es els que feien alguna extra escolar, corrien, etc... perquè el seu cos ja estava a acostumat a cansar-se i recuperar-se.

Les activitats eren :

1. Coordinació: es tractava de fer deu tècniques amb al corda.

2. 30 segons el que fèiem era saltar 30 segons.

3. Per últim els 30 segons però aquesta activitat era diferent un company tenia que contar quants salts fèiem.

Aquestes activitats les vam fer en 3 sessions a la hora de educació física .

4. COPROVACIÓ D'HIPÒTESIS.

Amb aquets resultats podem comprovar que es compleix la hipòtesi, es veu clarament en la 1r sessió en la activitat 1 i la 3 que la mati es cansa molt tarda mes que els altres a recuperarse; però no es pot generalitzar perquè som poques persones i no podem treure una conclussió final. 


On també ens ha sorprés molt que encara que les noies en "teoría" es cansen més ràpid i es recuperen més lent, en aquest cas hem vist que la Mati has cansa més ràpid que els demés pero en canvi es recupera bastant ràpid. Pot ser perqué fa 3 anys practicaba Handball, pero per estar més segurs hauríem de tornar a la fase de Formulació d'hipòtesi. 




5. ESTABLIMENT DE LLEIS I TEORIES. 

O sigui en aquets cas queda comprovat l'hipòtesis però no ho podem ficar com una llei perquè som 4 persones solament, llavors hauríem de fer aquest experiment amb una gran quantitat de persones.

No hay comentarios:

Publicar un comentario